5 redenen om betaald adverteren aan je marketingstrategie toe te voegen
Een bedrijf kun je op verschillende manieren adverteren. Voor de beste resultaten implementeer je verschillende strategieën. Zo zorg je dat je nu snel resultaten ziet, maar ook op lange termijn kunt blijven groeien. Ben je op zoek naar snelle resultaten? Dan is betaald adverteren een goede optie. Hiermee komt je content, product of service voor mensen die nog niks over je bedrijf weten en kun je je bereik vergroten. Dit is de bekendste reden om betaald te adverteren. In dit artikel geven we je nog vijf redenen om te beginnen met een betaalde advertentie strategie.
-
Inspelen op zoekintentie
Advertenties op sociale media werken met de hulp van het algoritme. Hierdoor komen relevante advertenties op het scherm van de gebruiker terecht. Met Google Ads komt je website of offer boven aan de pagina te staan. Je advertenties worden dus alleen aan geïnteresseerde klanten laten zien.
-
Inzichtelijke resultaten
Niet elke marketingvorm is even goed te meten. Met betaalde advertenties kun je precies zien hoeveel mensen op jouw advertentie hebben geklikt en uiteindelijk een aankoop hebben gedaan.
-
Betalen per click
Als je betaalde advertenties hebt lopen, betaal je elke keer als iemand op je advertentie klikt. Hoeveel je betaald hangt af van de populariteit en concurrentie. Daarnaast kun je een maximaal budget instellen. Zodra dit bereikt wordt, zullen je advertenties stoppen met lopen. Bovendien kun jee een Google Ads bureau inschakelen om effectief aan de slag te gaan en zeker te weten dat er genoeg kennis is van Google Ads
-
Verschillende soorten advertenties
Binnen het betaald adverteren bestaan veel verschillende soorten en maten. Zo kun je advertenties in de vorm van content op sociale media laten lopen. Daarnaast kun je met Google Ads ook veel verschillende kanten op. Je kent zeker wel de ‘gesponsorde’ websites die boven aan de zoekresultaten staan, maar ook advertenties op websites kunnen onder Google Ads vallen. Hiermee kun je je product bijvoorbeeld adverteren op een relevante blog website.
-
Testen wat werkt
Je kunt verschillende advertenties laten lopen en kijken welke het beste converteert. Hiermee krijg je een waardevol inzicht in wat het goed doet bij de doelgroep en kun je je advertenties en strategieën daar op aanpassen. Tijdens de eerste advertentieronde gebruik je 3-5 verschillende versies van je advertentie. Na een bepaalde tijd kijk je hoeveel mensen hebben geklikt en op welke ze klikten. Met deze advertentie(s) ga je door voor de tweede ronde.
Goede toevoeging aan de strategie
Met betaalde advertenties kun je dus veel informatie winnen en snelle resultaten boeken. Combineer dit met een langetermijnstrategie zoals SEO blogs en gratis content op sociale media om jouw bedrijf voor een succesvolle toekomst op te zetten.