Dit is wat je leert tijdens een growth marketing training
Zoek jij naar manieren om jouw bedrijf naar het volgende level te tillen? Wil je graag meer klanten trekken? Dan is een training in growth marketing misschien interessant voor jou. Nog nooit van deze term gehoord en vraag je je af wat dit precies inhoudt? Het antwoord zit hem al in de naam: ook wel ‘growth hacking’ genoemd, is dit een vorm van marketing die zich toespitst op groei van je bedrijf. Je leert hoe je de meest creatieve en voordelige manieren inzet om dit te bereiken, bijvoorbeeld via analyses en testen. Als je de fijne kneepjes eenmaal hebt geleerd, weet jij voortaan welke aanpak werkt voor jouw bedrijf.
Voorbeelden growth hacking
Eigenlijk valt de vorm van marketing onder verschillende soorten online marketing waar je waarschijnlijk al bekend mee bent. Namelijk content marketing, product marketing en adverteren. Zo weet een specialist in growth marketing hoe je klanten via verschillende kanalen bereikt. Hiermee breng je het gedrag van jouw klanten in kaart, waar jij weer op kan inspelen. Een growth marketeer weet hoe je op een persoonlijke wijze campagne voert en hoe je een band met jouw klanten opbouwt. Daarbij kun je bijvoorbeeld denken aan verbeterde SEO, email marketing of je klanten de optie bieden om recensies achter te laten op je producten en meer.
Leren met een expert
Bij een training steek je de handen uit de mouwen. Gedurende slechts twee dagen leer je met welke gegevens je de ervaring van jouw bezoekers optimaliseert. Hoe gebruiksvriendelijk is jouw bedrijf eigenlijk? Hierbij is een ervaren growth hacker aanwezig die jou opdrachten geeft onder zijn of haar toezicht. Deze opdrachten zijn toe te passen op jouw bedrijf. Ook deelt de marketeer inspirerende verhalen uit de praktijk of zijn of haar eigen ervaring. Met een training leer je op een andere, creatievere manier kijken. Ben je benieuwd geworden? Je kunt in het hele land trainingen vinden, maar ze zijn ook digitaal te volgen.