Vijf manieren om de positie van jouw website te verbeteren op SEO gebied
Wil jij hoger in Google komen te staan? Dan zijn daar tientallen manieren voor. Maar één van de belangrijkste manieren is om jouw website op SEO gebied hoog te laten scoren. In deze blog ga ik je 5 manieren uitleggen hoe je jouw website beter kunt laten scoren in de zoekresultaten van Google.
1. Publiceer relevante, gezaghebbende inhoud
Kwalitatieve, gezaghebbende inhoud is de belangrijkste drijfveer van jouw zoekmachine rankings en er is geen vervanging voor geweldige inhoud (dit geldt vooral bij SEO-marketing). Inhoud van hoge kwaliteit die speciaal voor de beoogde gebruiker is gemaakt, verhoogt het siteverkeer, wat de autoriteit en relevantie van jouw website verbetert. Verfijn jouw schrijfvaardigheid op het web en presenteer jezelf als een autoriteit op het gebied van het onderwerp waarover je schrijft. Hulp nodig bij het schrijven van teksten? Crossphase helpt je graag met copywriting en alles wat daarbij komt kijken!
2. Werk je inhoud regelmatig bij
Je hebt waarschijnlijk gemerkt dat we behoorlijk sterk houden over inhoud. Zoekmachines doen dat ook. Regelmatig bijgewerkte inhoud wordt gezien als een van de beste indicatoren voor de relevantie van een website, dus zorg ervoor dat je deze actueel houdt. Controleer je inhoud volgens een vast schema (bijvoorbeeld per semester) en breng indien nodig updates aan.
Bloggen
Het schrijven van extra inhoud, rijk aan trefwoord zinnen, op jouw afdelingsnieuwsblog kan ook jouw positie in de zoekmachines verbeteren. Bloggen kunnen zelfs kortere updates zijn over de specifieke onderwerpen waarop jij je richt. Koppel jouw gerelateerde CMS-webpagina’s en blogposts aan elkaar wanneer dit de lezer een beter beeld of aanvullende informatie over het onderwerp geeft.
3. Metagegevens
Bij het ontwerpen van jouw website bevat elke pagina een spatie tussen de <head>-tags om metadata of informatie over de inhoud van jouw pagina in te voegen. Als je een CMS-site hebt die oorspronkelijk door het UMC-webteam is gemaakt, heeft deze gegevens vooraf voor jou ingevuld. Het is echter belangrijk voor jou om metadata te controleren en bij te werken als je site in de loop van de tijd verandert.
4. Zorg voor een link waardige site
Een webpagina die rijk is aan inhoud, gezaghebbend en onbevooroordeeld is en bezoekers helpt meer te weten te komen over waar ze in geïnteresseerd zijn, zal hoogstwaarschijnlijk links van andere websites aantrekken, wat jouw zoekmachine optimalisatie verbetert.
Verbeter je autoriteit en geloofwaardigheid door relevante links in de tekst toe te voegen. Probeer in plaats van “klik hier”-links de naam van de bestemming te schrijven. “Klik hier” heeft geen andere zoekmachine waarde dan de bijgevoegde URL, terwijl “Michigan Tech Enterprise Program” rijk is aan trefwoorden en jouw positie in de zoekmachine zal verbeteren, evenals de positie van de pagina waarnaar je linkt. Gebruik altijd beschrijvende links door trefwoorden te koppelen. Dit verbetert niet alleen de zoekmachineoptimalisatie, maar voegt ook waarde toe aan jouw lezers, inclusief mensen met een handicap of die schermlezers gebruiken.
5. Gebruik alt-tags
Beschrijf jouw beeld- en video media altijd met behulp van alt-tags of alternatieve tekst beschrijvingen. Ze stellen zoekmachines in staat jouw pagina te lokaliseren, wat cruciaal is, vooral voor degenen die alleen tekst browsers of schermlezers gebruiken.